Пн-Пт
10-19
Сб-Нд
10-18
Після всебічного дослідження, тестування та розробки, об'єднавши відгуки зі всього світу від райдерів на трейлах, вузьких тропах, бруківці та шляхах на всіх рівнях складності, Shimano представляє нове сімейство компонентів GRX; перше у світі для стилю Gravel/Adventure, призначене як для швидкої їзди по шосе, так і для впевненої роботи на пересічній місцевості.
GRX включає серії RX800, RX600 або RX400 з трансмісіями 1x11, 2x11 та 2x10, з механічними та електронними перемикачами Di2, дозволяючи адаптуватись під різні поверхні, складний рельєф, для катання поза межами звичних можливостей.
При розробці групсетів команда розробників Shimano вийшла далеко за традиційні обмеження, щоб створити платформу, яка вирішує потреби райдерів вже сьогодні та з думкою на майбутнє. Будь то їзда по гравію, подорож, байкпакінг або рішення для CX гонщиків у циклокросі, SHIMANO GRX надає опції в діапазоні від гравійно-налаштованих передач до індивідуальних рішень, від інтеграції штира-дропперу до спеціальних коліс GRX з більш широким профілем ободів.
Компоненти.
Звертаючись до деталей, GRX включає три опції шатунів - 1x11, 2x11 або 2x10 - плюс передній і задній перемикачі; дискові гальма з можливістю підключення їх в систему разом з дуалами що можуть бути з електронним Di2 або механічним варіантами перемикання. Ці компоненти засновано на провідних технологіях трансмісій Shimano, як для шосе так і для маунтінбайку та забезпечують чітке перемикання та стабільність. В результаті GRX має трансмісію с плавною та чіткою роботою, що створено з урахуванням особливостей гравійного покриття, різні посадки велосипедистів та особливостей конструкції гравійних велосипедів. Shimano рекомендує використовувати вже існуючі касети і ланцюги MTB (Deore XT, SLX, Deore) або шосе (Ultegra, 105, Tiagra). На додаток до топової серії Shimano GRX 800, маємо більш доступну 11-швидкісну 600-серію, компоненти якої сумісні з серією 800, 10-швидкісні шатуни, перемикачі і дуали. Це означає, що ви можете створити все що завгодно, починаючи від легкого, гоночного байку з компонентами GRX преміум класу, до простішого варіанту для звичайних велопрогулянок.
Шатуни GRX: Шатуни GRX створені для різних умов та стилів катання, всі вони мають більшу лінію ланцюгу (chainline) на 2.5 мм для ширших шин і збільшеного кліренсу рами. Шатуни з однією зіркою - сінгл GRX забезпечують загальну простоту перемикання тільки за допомогою заднього перемикача (варіанти включають RX800/600 з касетами 40T або 42T). Зірки шатунів з технологією Shimano Dynamic Chain, що підвищує стабільність ланцюга на нерівній поверхні. Шатуни з двома зіркам GRX RX810 мають різницю між зірками в 17 зубів (48-31T) що є найбільшою серед усіх шатунів Shimano. Разом з додатковою опцією RX600-11/10, шатуни 46-30Т з двома зірками забезпечують достатньо великий діапазон передач як для подолання найбільш крутих підйомів так і для швидкісних спусків.
Вага шатунів GRX: 1x11: FC-RX810-1: 655гр (на фото), FC-RX600-1: 753гр. 2x11: FC-RX810-2: 722гр (на фото), FC-RX600-11: 816гр, FC-RX600-10: 819гр.
Передній перемикач GRX: На додаток до шатунів, передній перемикач Di2 (FD-RX815), або механічний (FD-RX810/RX400) мають на 2.5 мм більший кліренс для ширших шин (до 42мм), щоб впоратися з їздою на нерівних дорогах. Це означає, що передні перемикачі GRX мають використовуватися разом з шатунами Shimano GRX з чейнлайном +2,5мм. Як механічний RX800, так і електронний перемикач Di2 розроблено спеціально щоб впоратися з найбільшим кроком в перемиканні, який складає 17 зубів для шатунів 48-31Т, а модель FD-RX400, для 10-швидкісної трансмісії, розрахована на різницю в 16 зубів в шатунах 46-30Т. Електронний передній перемикач Di2 можна відмінно налаштувати за допомогою відповідної платформи Shimano, а механічний передній перемикач забезпечує надзвичайно легке перемикання завдяки колінчастій конструкції з додатковими варіантами прокладання тросику та вбудованого болта регулювання натягу тросу.
Вага переднього перемикача GRX: FD-RX815-F: 131гр (на фото), FD-RX810-F: 94гр (на фото), FD-RX400: 95гр.
Задні перемикачі: Нові перемикачі GRX створено вдосконалюючи технологію RX, яка була представлена в 2018 році, електронні перемикачі Di2 (RD-RX815/RX817) і механічні (RD-RX810/RX812/RX600). Задні перемикачі GRX розроблено для плавного і надійного перемикання на складному рельєфі з використанням системи стабілізації ланцюга, відомою як SHADOW RD+, для подолання надмірного розгойдування та забезпечення безперервної роботи. GRX має на вибір чотири модифікації, залежно від того, яку касету і тип перемикання швидкостей ви оберете. Райдери, що використовують касету з розрахунком 11-30/34T рівня Ultegra, 105 або Tiagra, мають перемикач з коротким важелем електронний RD-RX815 Di2 або механічний RD-RX810, в той час райдери, що обирають касети з широким діапазоном 11-40/42 Deore XT, SLX або Deore мають перемикачі з більш довгим важелем RD-RX817 Di2 або механічний RD-RX812 RD, обидва з яких мають відношення привідної тяги, подібне шосейним перемикачам Shimano.
Вага заднього перемикача GRX: Di2: RD-RX815/RD-RX817 (на фото): 288/322гр. Механічного: RD-RX810/RD-RX812 (на фото): 251/264гр.
Дуали GRX: Ручки-дуали GRX з новою ергономікою для грейвелу (електронні Di2: ST-RX815 або механічні: ST-RX810 / RX600 / RX400, ST-RX810-LA) з більшим плечем важеля гальмівної ручки завдяки зміщенню вгору на 18мм вісі кріплення, вигнутим профілем гальмівного важеля та текстурованою обробкою для запобігання ковзанню, та впевненого контролю при їзді по пересіченій місцевості. Для інтеграції використання підсидільного штира-дроперу для грейвелу, пропонується механічний лівий дуал дискового гальма ST-RX810-LA, який при роботі з трансмісією 1x11 контролюватиме дропер, зберігаючи при цьому охайність руля. Інтегрована система, що тягне тросик, має 9мм хід важелю. SHIMANO GRX також має ліві дуали без керування дроперу і без механізму перемикання для сінглів 1x11 серії RX800 і RX600, включаючи лівий електронний дуал 1x11 Di2 (ST-RX15), який поставляється з трьома кнопками: дві бічні кнопки і верхню кнопку для бездротового керування допоміжними функціями, такими як освітлення або велокомп'ютером сторонніх виробників.
Вага дуалів GRX: ST-RX815-L/R Di2: 565гр, ST-RX810-LA Ліва сторона для дроперу: немає інформації), ST-RX600-L/R: 611гр, ST-RX400-L/R (10-шв): 613гр
Гальма GRX: Основною турботою гравійних гонщиків є достатня потужність гальм для контролю швидкості на крутих і раптових спусках. Ось чому, у топовій серії GRX RX800 (ST-RX815) використовується технологія Servo Wave, що прийшла з маунтінбайку. Це забезпечує кращу чутливість гальм та надає більшу модуляцію для впевненої агресивної їзди. Тим не менш дуали без технології Servo Wave - RX810 або RX600 чи RX400 – забезпечують відмінний рівень потужності дискових гальм, подібний до Ultegra, 105 або Tiagra, які добре зарекомендували себе в шосейних велосипедах. Додатковий варіант для гальмування – друга гальмівна ручка (BL-RX812-L/R), яка підключається до головної гідролінії, що під'єднана до переднього та/або заднього каліперу. Друга ручка монтується на кермі поруч із виносом, що надає можливість гальмування при їзді з руками зверху (на кермі) не міняючи положення рук.
Каліпери GRX (BR-RX810/400) повторюють дизайн шосейних каліперів Shimano, які забезпечують потужну роботу гальм, використовуючи такі функції, як систему одностороннього прокачування гальм і ICE TECHNOLOGIES, що розсіюють надлишкове тепло на гальмівних колодках та роторах, чим забезпечують ефективне охолодження та довготривалу роботу гальм.
Вага каліперів GRX: BR-RX810: невідомо, BR-RX400: 143гр.
Спеціальний вілсет для велосипедів Gravel: І на завершення, Shimano захоплене експериментальним духом гравійних велосипедів, випускає два комплекти коліс Gravel /Adventure з втулками під 12-мм вісь E-THRU (WH-RX570-TL-F12/R12). Два розміри безкамерних коліс 700С або 650b (не-Boost), що мають оптимальний баланс між вагою, жорсткістю та запасом надійності для рельєфу. Ободи коліс з внутрішньою шириною 21.6мм (більш звичне в колесах крос-кантрі МТВ) та висотою обода 22мм.
Вага вілсету GRX: WH-RX570 700c: 1600гр/пара, WH-RX570 650b: 1540гр/пара.
Загалом, враховуючи всі варіації та специфікації, GRX має стати дуже привабливою серією для райдерів усіх дисциплін.