Саджаємо на колеса!
Замовити дзвінок
График работы: 

Пн-Пт 
10-19

Сб-Вс
10-18

Блог

Как подготовить велосипед к зимнему хранению, и надо ли
18 июля, 10:10
Комментариев: 1
Как подготовить велосипед к зимнему хранению, и надо ли

В момент початку гальмування зад велосипеда розвантажується, центр ваги зміщується вперед, і при використанні одного переднього гальма все, що залишилося позаду осі переднього колеса, під дією інерції прагне до обертання навколо цього центру мас. Говорячи простою мовою, «дупа» хоче обігнати перед — заднє колесо велосипеда прагне піти то вправо, то вліво, розгорнувши байк поперек дороги.

Утримує заднє колесо від такого поведінку тільки сила тертя — чим більш слизька дорога, вище швидкість і інтенсивніше гальмування, тим більше ймовірність прояви нестабільності заднього колеса при уповільненні. В ідеалі, коли дорога абсолютно рівна, рух прямолінійний, а максимальне зчеплення, відсутність заднього гальма ми навіть не помітимо.

Тепер подивимося, що буде, якщо до інтенсивно гальмуючого переду ми підключимо плавне гальмування задом. Заднє колесо, отримавши імпульс уповільнення, як ніби підтягнуто ззаду невидимою мотузкою, яка утримує велосипед від рисканья.

Якщо затиснути задні гальма сильніше, то відбудеться блокування колеса, і вона, втративши зчеплення з дорогою, почне прагнути обертатися навколо центру мас, забираючи в занос велосипед. Припинити це можна, якщо відразу ж відпустити задні гальма і відразу ж його піджати, щоб задок байка стабілізувався.

На крутих спусках гальмування являє з себе свого роду мистецтво знаходити межі блокування коліс, як заднього, так і переднього, і чим гірше зчеплення з дорогою, тим це більш важливо.

Навряд чи тут можна дати якісь рекомендації, крім напрацювання рефлексів і придбання чуття. Але наприклад, можу порадити таку методику при гальмуванні задом на узвозі — спробуйте гальмувати імпульсно: швидко затискайте до упору і утримуйте ручку, це дозволить визначити межу блокування микросносам колеса, в процесі ви зрозумієте, з яким зусиллям потрібно тиснути на гальма, щоб не блокувати колесо, але постійно бути на межі.

З переднім гальмом в принципі, теж можна тренуватися подібним чином, але краще не підходити до самої блокування колеса, а зупинитися в зусиллі на ручці тоді, коли уповільнення стало досить інтенсивним.

Ось такий висновок я роблю в кінці цієї замітки. Якби велосипед був оснащений тільки переднім гальмом, то це була б вкрай обмежена система, не здатна ефективно сповільнюватися в умовах, відмінних від ідеальних.

У ситуаціях зі слизькими спусками, поворотами на сипучому ґрунті та інше бездоріжжя, використання одного переднього гальма зробить катання дуже небезпечним. Тому рекомендую навчитися користуватися як задом, так і передом в достатній мірі, щоб відчути, що велосипед повністю контролюється вами в будь-яких умовах.

Не виключено, що я знову щось забув згадати, можливо, читачі доповнять мене в коментарях.

Комментарии: 1
Добавить комментарий

Неизвестный пользователь
17 ноября, 8:08
Про що ця стаття?
Додати свій відгук
Закрыть
Самые популярные велосипеды
Купить в 1 клик
Нашли дешевле?
Написать нам письмо